5 wskazówek na poprawę jakości Content Marketingu

5 wskazówek na poprawę jakości Content Marketingu
Prowadzisz biznesową stronę internetową? Zastanawiasz się, jak zadbać o marketing swoich produktów? Poniżej zaprezentowano pomysły na to, jak podnieść efektywność przekazu reklamowego. Sprawdź!

1. Zadbaj o czytelność treści

Wyobraź sobie, że chcesz przeczytać artykuł w sieci... A tam jedna wielka ściana tekstu. Czy zostaniesz na stronie i będziesz go czytać? To wątpliwe. Odbiorcy nie lubią, gdy materiał jest zupełnie nieczytelny. By podnieść skuteczność, ważne są zatem następujące działania:
  • podział na akapity i przypisanie im stosownych nagłówków,
  • pogrubienie najważniejszych informacji - tego, co jest esencją tekstu,
  • zastosowanie przyjaznej dla oka, czytelnej czcionki,
  • używanie list wypunktowanych czy numerowanych oraz tabel.
Spójrz na strukturę tekstu, który właśnie czytasz. Lepiej prezentować content marketing w taki sposób, prawda?

2. Aktualizuj już istniejące materiały

Nie zawsze ma się czas na to, aby regularnie tworzyć zupełnie nowe treści. Jednak by marketing był efektywny, ich aktualność jest ważna. Warto wracać do tekstów czy grafik sprzed miesięcy i uzupełniać je. Dodatkowe słowa kluczowe, nowsze dane, rozszerzające kontekst informacje - wszystko to sprawi, że czytelnicy chętnie sięgną do materiału. I stanie się tak niezależnie od tego, jak długo jest on już zamieszczony na blogu czy w witrynie.

3. Zróżnicuj content marketing - to nie tylko teksty!

Użytkownicy sieci przyswajają wiadomości w różny sposób. Jedni wolą czytać, do innych zaś bardziej przemawia obraz. Jeszcze inni uwielbiają słuchać albo oglądać edukacyjne wideo. Dlatego marketing treści powinien mieć zróżnicowaną formę. Poza wpisami blogowymi możesz postawić na infografiki, podcasty czy krótkie filmy i animacje. Skuteczność gwarantowana!

4. Weryfikuj jakość i poprawność tego, co publikujesz

Informacje marketingowe to nie tylko reklama. Muszą one bowiem nieść użyteczny dla odbiorcy przekaz. Niezwykle ważne jest to, aby były one pozbawione błędów - merytorycznych i ortograficznych. Wszelkie niespójności, niedociągnięcia stylistyczne i interpunkcyjne też powinny zostać poprawione. W razie potrzeby warto sięgnąć po pomoc doświadczonego content managera, copywritera lub korektora.

5. Na koniec... pamiętaj, do kogo kierujesz marketing treści

Przygotowując materiał, miej na uwadze swoją grupę docelową. Dostosuj język i sposób przekazu. Tym samym wpłyniesz na skuteczność utworzonych i opublikowanych informacji. Badaj również reakcje odbiorców - one dadzą Ci świetny feedback odnośnie do jakości i tego, czy treść jest ciekawa. Zastosowanie wymienionych tu sugestii sprawi, że praca włożona w marketingowe działania nie pójdzie na marne. Powodzenia w ulepszaniu treści reklamowych!